De betekenis en geheimen van onze dromen

30-03-2013 00:35

Al eeuwenlang vinden de mensen dromen fascinerend. Neem nu het oude Griekenland, daar vond men het de gewoonste zaak ter wereld om dromen te laten verklaren.. De komende weken neem ik je mee naar een geheime spirituele reis in je onderbewustzijn en droomwereld... Ik hoop echt dat je uitgeslapen bent als je dit leest!

Ook nu nog zijn er veel mensen die graag de betekenis van hun droom wil weten...Dromen zouden een soort van beeldspraak zijn van de ziel of wat wij daaronder verstaan. De wereldbekende psychiater Sigmund Freud zei het al... Dromen komen voort uit ons onderbewuste! En als wij onze dromen niet vastleggen raken wij ze kwijt en zijn wij een herinnering armer... Een tijdje geleden kreeg k een mail van een psychiater uit Sydney Australie... Wij waren al een tijdje met mekaar aan het corresponderen ze zat ook met enorme privé problemen en de druk van een overvolle praktijk... Op een dag mailde ze .. Albert jij doet ook aan droomanalyse is het niet? Ik geloof daar niet zo in maar toch wil ik jou mijn droom even vertellen van vannacht..Ik zat in een klein bootje op zee, het was zeker de zee het water was koud en zeer onstuimig... Het was donker en ik zat helemaal alleen in dat kleine bootje... Opeens sloeg het bootje om en kwam ik in dat ijskoude water terecht in de donkere nacht.. Niemand kon mij helpen.. Er was immers ook niemand om mij te helpen.. Langzaam ging ik onder en waarschijnlijk stierf ik... Ik kwam deze morgen wakker Albert echt onder het zweet en ik rilde nog... Zelfs als ik deze morgen mijn eerste patient ontving kon ik die droom niet uit mijn hoofd zetten... Terwijl mijn patient zat te praten moest ik mij echt forceren om mijn gedachten niet te laten afdwalen! Wat denk jij Albert zou jij met zo een droom iets kunnen doen? Ik besloot de droom te analyseren en haar te helpen... De volgende dag zou ik haar zeker mijn bevindingen doorsturen... Ze zat alleen in een bootje op het water... Water is emoties, de zee was woelig.. Ze zat in een moeilijke emotionele woelige situatie in haar leven.. Ze was in een scheiding en alleen... Ze zat dus alleen in dat bootje... Ze viel eruit en verdronk... Ze verdronk als het ware in haar problemen en zou er zeker aan ten onder gaan als ze er niets aan deed... (Ze stierf in de droom). Dit is uiteraard zeer in het kort... Het antwoord verbaasde haar enorm... Vanaf nu is er in Sydney een vrouwelijke psychiater méér die Sigmund Freud opvolgt met droomanalyse...

Wordt vervolgd..