Ik heb gevoelens voor een andere vrouw

30-03-2013 00:44

Albert, ik zou heel graag mijn echtgenote duidelijk maken, eigenlijk gewoon eerlijk zijn tegenover haar en haar vertellen dat ik soms ook gevoelens heb voor andere vrouwen. Maar als ik er nog maar even wil over beginnen Albert wordt ze heel erg boos! Ik heb het echt niet in de hand en dat meen ik... Ik zie een mooie vrouw gewoon op straat wandelen en dan begin ik te fantaseren over haar... Spontaan en hoe erg ik me er ook tegen verzet! Ik wil dat graag delen.. Gewoon bespreekbaar maken. Ik denk als ik dat kan doen dat dit probleem mij dan ook niet meer zo gaat beheersen... Denk jij dat ook niet? Maar anderzijds wil ik mijn echtgenote geen pijn doen... Wat denk jij Albert?

N. Uit Dilbeek (B)

Beste N... Ik denk echt dat jouw probleem niet simpel op te lossen is... En dat meen ik echt hoor..Je moet eerst en vooral beseffen dat iedereen wel eens geheime fantasieén heeft. Hier is niets afwijkends of abnormaal aan. Minder vreemd is dat jouw echtgenote daar niets wil van horen! Laat staan er gezellig gaat over praten.. Persoonlijk vindt ik dat je echtgenote hier met jou zeer duidelijk over is, en dat is ook maar best voor jou dacht ik! Dus mijn raad... Al zul je het waarschijnlijk niet echt graag horen.. Zwijg erover! Zwijg gewoon over je wensen en fantasieén ook pù haar inderdaad niet te kwetsen of pijn te doen! Ik heb het hier zelfs al een paar keer aangehaald... Het is niet omdat je in een relatie over alles en nog wat kan praten en compleet over alles open en eerlijk bent dat je een goede relatie hebt hoor..Het is compleet nergens voor nodig dat partners al hun wensen en fantasieén met mekaar gaan beginnen delen! De gedachten aan andere vrouwen gaan je zeer waarschijnlijk minder gaan in beslag nemen als je het minder ernstig gaat nemen en wat meer gaat loslaten. Mindfulness oefeningen kunnen hier zeker bij helpen. Heb je zeer goede mannelijke vrienden? Wel praat er eens met hun over in vertrouwen!