Kan ik mijn vriend vragen zich mooier te maken ?

19-04-2013 04:57

Hey Albert,

Misschien zul jij dit een raar mailtje vinden en dat is het misschien ook wel. Mijn ouders zeiden me altijd al dat ik een rare was..Ik leerde een paar weken geleden een man kennen, het rare hier is aan dat hij zeker niet aantrekkelijk is en ik hem daardoor ook niet graag knuffel! Maar anderzijds voel ik mij door een of andere manier door hem aangetrokken... Ik begrijp het zelf niet goed.. Hij is echt mager, heeft grote oren die naar buiten staan, en een te grote neus voor zijn gezicht... Weet je en dat meen ik dat ik beschaamd ben om mij met hem te vertonen bij mijn vriendinnen? Maar hij is zo lief en bezorgd om mij en draagt mij op de handen Albert... Mag ik van hem vragen zich mooier te maken voor mij?

L. Uit Heist (B)

 

Beste L... Liefde is uiteraard niet echt zo blind als men soms beweerd. De meeste vrouwen beseffen het wel hoor dat hun geliefde geen echte filmster is, maar inderdaad ze vinden hem aantrekkelijk. En de wederzijdse liefde geeft beiden vanzelf een mooie uitstraling gevolgd door de behoefte om mekaar aan te raken, te knuffelen en te vrijen... Zo zit de natuur in mekaar... Nu om op je vraagje even terug te komen... Dat is mag ik mijn vriend vragen om zich mooier te maken? Zodat hij mooier wordt... Persoonlijk vindt ik dit geen goeie vraag... Ik zou liever hebben dat je gevraagd had... Hoe kan ik leren om mijn vriend zijn aantrekkelijkheid op te merken? Wat houd je nu bv tegen om hem te knuffelen? Is je liefde wel sterk genoeg? De ervaring in mijn praktijk leert dat veel mensen tegen beter weten in toch met hun relatie doorgaan... Alhoewel bij beiden zeer sterke onzekerheden op te merken zijn.. Waarschijnlijk gaat het hier over angst om alleen te zijn.. Is hij de ware lieve L? Is hij de man waarmee jij je leven wil doorbrengen? Je zal wel begrijpen dat ik het geen goed idee van jou vind om van je vriend te vragen een cosmetische ingreep te ondergaan.. Je zal hem zonder twijfel zwaar kwetsen. En ik vrees ook dat je nadien niet trotser op hem zal worden.. Ik kan en mag je enkel aanraden om te leren om met andere ogen naar hem te kijken... Dus niet enkel en alleen te focussen op zijn lichamelijke kenmerken alleen.. Geef bv meer aandacht aan de uitstraling van zijn goede en oprechte hart... Ik hoop echt dat je leert echt anders naar hem te kijken en zo alsnog de liefde vindt...